irada 5
irada 5

 Birželio mėn. anglų kalbos mokytoja Irada Miltinienė dalyvavo

 kvalifikacijos tobulinimo kursuose Velse.

Prieš du metus pasinaudojusi Švietimo mainų paramos fondo suteikta galimybe dalyvauti kvalifikacijos tobulinimo kursuose Anglijoje, nepraradau vilties, kada nors vėl dalyvauti Mokymosi visą gyvenimą programos konkurse ir laimėti… Šįkart keliai nuvedė į Velso sostinę Kardifą, kur dvi savaites lankiau kalbos ir praktinės metodologijos-kūrybiškumo klasėje kursus, skirtus anglų kalbos mokytojams dirbantiems pradinėje mokykloje. Birželis pasitaikė lietingas ir gana vėjuotas, bet prasti orai nesugebėjo paveikti šaunios darbingos nuotaikos, kuria džiaugiausi visą kursų laikotarpį. Puikiai organizuota mokymosi veikla, profesionalūs dėstytojai bei unikalus šansas tris dienas stebėti mokytojų bei mokinių darbą skirtingose mokyklose, turtinga kultūrinė programa. Pirmą kartą taip akivaizdžiai pajutau, ką reiškia praktinė metodologija, nes viską darėme, kūrėme, dalinomės patys. Viena yra išklausyti patarimus, o kita, įkūnyti juos į realybę čia ir dabar, toje pačioje klasėje. Mokėmės, gilinome anglų kalbos žinias net to nejusdami, dėstytojai nepastebimai taisė mūsų gramatines, tarimo ar stiliaus klaidas, kreipė viena ar kita linkme ir skatino mūsų iniciatyvą. Grupėje buvo 16 mokytojų iš Italijos, Ispanijos, Vengrijos, Norvegijos, Suomijos, Latvijos, Prancūzijos ir netgi iš Pietų Afrikos. Gyvenome draugiškai, kartu leidom laisvalaikį, kuris tikrai buvo be galo įdomus ir turiningas-klausėmės simfoninio orkestro atliekamų Rachmaninovo ir Dvoržako kūrinių, dalyvavome stilizuotame bankete Kardifo pilyje, mėgavomės Dž. A. Fyldso ir Dž. Chodorovo miuziklu „Nuostabus miestas“, stebėjome Kardifo vyrų choro repeticiją. Savaitgalį skyrėme Kardif Bėjaus tyrinėjimui. Apsilankėme 2006 metais kovo pirmą dieną karalienės Elizabeth II oficialiai atidarytame „draugiškame aplinkai“ Senato pastate, kuriame posėdžiauja Nacionalinė Velso Asamblėja bei naujutėlaičiame, 2009 metais pirmiesiems teatro mėgėjams duris atvėrusiame Velso Mileniumo centre. Sekmadienį vykome į Swansea, antrąjį pagal dydį Velso miestą, vaikščiojome Swansea Bėjaus pakrante, neiškenčiau neišsimaudžiusi daug šiltesnėje bei daug sūresnėje nei Baltijos Keltų jūroje.

Antroji savaitė buvo skirta lankymuisi pradinio ugdymo įstaigose, kur susipažinome su Velso mokyklų darbo specifika, švietimo gairėmis, stebėjome mokinių ir mokytojų tarpusavio santykius, naudojamus pamokose aktyviuosius mokymo metodus, gėrėjomės mokinių darbais bei projektais . Pamokos paprastai prasideda devintą valandą, o baigiasi pusę keturių po pietų. Pamoka trunka pusantros valandos. Velso mokyklose vykdoma „neliesk“ politika, kuri, kaip sužinojome, atsirado norint visų pirma apsaugoti mokytojus, nuo mokinių skundų, kad jie buvo liečiami tvardant ar raminant. Pirmoji ir antroji mokyklos paliko itin gilų įspūdį, kadangi jose puoselėjamas krikščioniškas auklėjimas turi akivaizdų poveikį mokinių elgesiui ir moralei. Nors pirmoji mano aplankyta mokykla katalikiška, o antra priklauso Velso bažnyčiai, mokiniuose ugdomi krikščioniškieji principai labai panašūs. Pamokos pradedamos ir užbaigiamos sakytine ar giedotine malda, pavalgę pietus visi draugiškai renkasi mokyklos salėje, kur vyksta asamblėja-Jėzaus gyvenimo epizodų nagrinėjimas, tikėjimo tiesų aiškinimasis ir giedamos nuoširdžios vaikiškos religinės giesmės. Abi dienas daug bendravau su mokiniais, tokiais pat guviais ir judriais kaip ir lietuvaičiai, drauge ieškojome Lietuvėles Europos žemėlapyje, netgi pavyko su muzikos mokytoja organizuoti integruotą pamoką, kurios metu išmokome atlikti lietuvių liaudies dainą „Plaukė žąselė“. Trečioji mokykla, valstybinė, įsikūrusi vargingame išeivių iš Artimųjų Rytų tankiai apgyvendintame rajone, paliko širdyje slogutį ir suvokimą, kad ne taip jau viskas ir blogai mūsų brangioje Tėvynėje.

Baigdama savo pasakojimą noriu pakviesti visus Vilkaviškio rajono anglų kalbos mokytojus į mano organizuojamą seminarą rugpjūčio 30 dieną Vilkaviškio pradinėje mokykloje. Ateikite, pasidalinsiu gerąja patirtimi, detaliau papasakosiu apie mokomąsias veiklas, supažindinsiu su naujais, įdomiais metodais ir pasistengsiu įtikinti, kad mokytojui ne tik verta, bet ir būtina tobulėti, būtina plėsti akiratį. Kvalifikacijos kėlimas priklauso netik nuo išorinių stimulų sudarančių geras sąlygas kvalifikacijos kėlimui, bet ir nuo pačių mokytojų pastangų bei noro. Sužadinkime savyje šį norą, pasinaudokime puikiais Švietimo Mainų Paramos fondo pasiūlymais.

                                                                                                     Irada Miltinienė, Vilkaviškio Pradinės Mokyklos anglų kalbos vyresnioji mokytoja.