Gegužės 21-ąją penki mokytojai ir keturi mokiniai iš Vilkaviškio pradinės mokyklos išvyko

į projektinę kelionę. Šį kartą  Comenius projekto dalyviai susitiko Kroatijos sostinėje Zagrebe

įsikūrusioje Žitnjako pradinėje mokykloje.

      Susitikimo tema „Susijunkite rankomis ir būkite kūrybingi“ puikiai atitiko susitikimo nuotaiką bei tikslus. Jau pirmąjį vakarą, stebėdami mokinių ir mokytojų paruoštą koncertą svečių sutikimo garbei, turėjome galimybę įvertinti šeimininkų kūrybiškumą ir pasidžiaugti jaunaisiais talentais. Antradienį bei trečiadienį mokytojai dalyvavo įvairiuose seminaruose: „Kūrybiškoji metodologija mokant anglų kalbos“, „Žaidimai ir kitos veiklos tobulinant anglų kalbos tarimą“, „Vertimas-lyg tarpkultūrinis tiltas“, „Kroatų kultūra“. Mokinukai, atlikdami jiems skirtas užduotis, „laužė ledus“- susipažino su savo bendraamžiais iš partnerinių mokyklų, naudodami įvairiausias dailės technikas kūrė vieną bendrą šaunų plakatą. Visus sužavėjo ir įkvėpė bendras, mokytojams ir mokiniams skirtas praktinis Ebru pristatymas, kurį vykdė turkų dailės mokytoja Mrs. ÖzlemŞenyuz. Ebru – tai iš Turkijos atkeliavusi tapyba ant vandens, dažnai vadinama marmuravimu. Ebru piešinys specialiais dažais kuriamas ant jūros dumbliais sutirštinto vandens. Ebru – ne vien menas. Šiame metode susitinka trys stiprūs sielos gydytojai – vanduo, spalvos ir judesys. Praktinės prezentacijos metu projekto dalyviams pavyko sukurti dailių, nepakartojamų piešinių. Keletą jų parsivežėme į Lietuvą. Viešnagės metu pristatytos projektinės užduotys, kurios buvo atliekamos iki susitikimo Zagrebe, surengta interaktyvi viktorina mokiniams ir mokytojams „Pažinkime Kroatiją“.          

       Trečiadienio ryte buvome laukiami Zagrebo miesto merijoje, kur susitikome su mero pavaduotoja ponia Jelena Pavičič Vukičevič. Ji pasidžiaugė mūsų projektiniais pasiekimais bei galimybe skirtingoms Europos šalims bendrauti ir bendradarbiauti. Vizito pabaigoje įsiamžinome bendroje nuotraukoje. Ponia Vukičevič pasidalino savo kontaktais ir pažadėjo atsakyti į visus mums rūpimus klausimus, susijusius su švietimo sistema Kroatijoje.

           Susipažinome ir su žymiomis Kroatijos vietomis. Aplankėme istorinį Zagrebo centrą su garsiąja šv. Stepono katedra bei šv. Morkaus bažnyčia –traukiančia akį savo spalvingu čerpių stogu, kuriame pavaizduoti Zagrebo miesto, Kroatijos, Slavonijos bei Dalmatijos herbai, neoklasicistinį parlamento pastatą- Kroatijos politikos centrą, Akmens vartus (Kamenita Vrata) – vienintelius vartus, išlikusius iš penkerių, senovėje juosusių Gradecą, kunigaikščio Jelačičiaus aikštę ir be galo įdomias architektūriniu požiūriu Mirogoj kapines. Kopėme į XIII a. pastatytą Trakošćan pilį, apsilankėme Varaždino mieste, dvidešimt metų buvusiame Kroatijos sostine aštuoniolikto amžiuje pabaigoje. Ketvirtadienį vykome į Krk salą, kur pabuvojome įspūdingo grožio miesteliuose: Krk, Baška bei Rybnik, žvalgėmės Kosljun pranciškonų vienuolyno muziejuje, pliuškenomės dar pakankamai šaltoje Adrijos jūroje. Puikų įspūdį paliko ir penktadienį aplankytas Zagrebo zoologijos sodas- žalias, erdvus, kaip ir visa Kroatijos sostinė.

           Savaitė prabėgo nejučiomis. Vaizdingoji Kroatija ir jos nuoširdūs, draugiški, besišypsantys žmonės paliko neišdildomą įspūdį kiekvieno mūsų širdyse. Džiaugiamės, kad dalyvaudami Mokymosi Visą Gyvenimą programoje, mokytojai ir mokiniai turi galimybę išvykti, pažinti, bendrauti ir tobulėti.

Projektą Vilkaviškio Pradinėje mokykloje koordinuojanti anglų kalbos mokytoja Irada Miltinienė.