projekto partneres

2012m. rugsėjį startavo Vilkaviškio pradinės mokyklos COMENIUS  daugiašalės partnerystės projektas „Susijunkite rankomis ir apkabinkite Europą“.

Tarpkultūrinis, į mokinį orientuotas daugiašalės partnerystės projektas ,,Susijunkite rankomis ir apkabinkite Europą“ padės pagrindus glaudžiam bendradarbiavimui tarp šešių Europos pradinio ugdymo įstaigų, jų mokinių, mokytojų bei  mokyklos personalo. Rūpinsis mokyklų vidaus klimato gerinimu ir kurs saugesnę, tolerantiškesnę ir visa apimančią mokyklą. Stengsis išgyvendinti patyčias bei smurtą ir gins kiekvieno mokinio teisę būti savimi, būti išgirstam ir suprastam. Užtikrins visavertį mokinio ugdymą bei jo gebėjimų ir įgūdžių puoselėjimą. Mokytojai, socialiniai pedagogai ir psichologai keisis, analizuos bei lygins smurto prevencijos tema paruoštais protokolais, procedūromis bei kitomis prevencijos priemonėmis naudojamomis partnerinėse mokyklose. Mokytojai taip pat keisis pamokų planais, ugdymo šaltiniais, įrašinės savo pamokas ir analizuos jas tam, kad įtvirtintų savo pedagoginius įgūdžius ir patobulintų mokymo metodus. Pramoginių bei interaktyvių užduočių dėka projektas sieks didinti besimokančiojo savarankiškumą, motyvaciją bei kūrybiškumą. Plėtojant tarpkultūrinio ugdymo temą projektas įgis tarpdalykinį pobūdį ir apims daugelį mokomųjų disciplinų-kompiuterinį raštingumą, gimtąją bei užsienio kalbas, istoriją, geografiją, tikybą, tiksliuosius mokslus, dailę, muziką bei techninį lavinimą. Partnerystės veiklos bus įtrauktos į mokyklos ugdymo planą. Mokiniai, mokytojai  bei mokyklos bendruomenė aktyviai dalyvaus projekto veikloje. Bus skatinamas partnerinių Europos šalių, kultūrų bei kalbų pažinimas. Atėję iš skirtingų kultūrinių sluoksnių mokiniai studijuos įvairius kultūros aspektus. Partnerystė ypatingai akcentuoja kultūrinių bei lingvistinių skirtumų vertingumą Europoje. Plėsdamas  mokinių  akiratį ir tobulindamas jų bendravimo, socialinę bei tarpkultūrinę kompetencijas partnerystės projektas padės mokiniams tapti  atsakingesniais, tolerantiškesniais bei atviresniais daugiakultūrės Europos piliečiais.

Partnerystę sudaro šešios Europos šalys :

Kroatija (Primary School Zitnjak, Zagreb)-Koordinatorė
Lenkija (Szkoła Podstawowa nr 47 im. J.K. Branickiego, Białystok)-Partnerė
Turkija (Türkkonut  Emel Önal Primary School, Ankara)-Partnerė
Čekija (Základní škola a Mateřská škola Bělá pod Pradědem, Jesenik)-Partnerė
Italija (Istituzione Scolastica Autonoma n.11 Vezzano Ligure)-Partnerė
Lietuva (Vilkaviškio Pradinė Mokykla, Vilkaviškis)-Partnerė

 

 Projekto tikslai ir uždaviniai:

1.       Kurti saugesnę, tolerantiškesnę ir visapusiškesnę mokyklą gerinant jos vidaus klimatą.

2.       Plėtoti tarpkultūrinį pažinimą ir toleranciją.

3.       Kelti besimokančiojo savarankiškumą, motyvaciją bei kūrybingumą.

4.       Gerinti ugdymo rezultatus.

5.       Puoselėti kalbinius, tarpkultūrinius bei kompiuterinius įgūdžius.

6.       Padėti mokytojams sukurti malonią mokymosi atmosferą klasėje.

7.       Tobulinti  ugdymo metodus.
——————————————————————————–

Tai pirmasis Comenius projektas Vilkaviškio rajone, į kurį įtraukti bei mobilumus vykdo  ne tik pradinių klasių mokytojai,  bet ir mokiniai. Pirmasis partnerystės projektinis susitikimas buvo organizuotas rugsėjo 26-30 dienomis, Italijoje, Vezzano Ligure kaimelyje.

Į  susitikimą Italijoje atvyko mokyklų  vadovai bei projekto koordinatoriai, vykdytojai.

Vykome kartu su anglų kalbos mokytoja Irada Miltiniene  bei drąsiausiomis ir savarankiškiausiomis, anglų kalbą gerai žinančiomis ketvirtos klasės mokinėmis – Juste Bunikyte bei Miglena Mikuckaite

Italija pasitiko mus žaliuojančiais kedrais, išdidžiai stūksančiomis palmėmis, nokstančių vynuogių bei alyvuogių kekėmis. Vezzano Ligure pradinė mokykla išsidėsčiusi, kaip ir mūsų mokykla, keliuose pastatuose. Mus sutiko skambiom itališkom dainom, kurias atliko šios mokyklos mokiniai ir jų muzikos mokytoja.

Pirmąją ir antrąją dienomis vyko mokyklų prisistatyma, susipažinome su mokyklos korpusais, planavome projektinę veiklą, aptarėme jau nuveiktos veiklos rezultatus, gėrėjomės šauniais, mandagiais  mokiniais. Popietėmis turėjome galimybę aplankyti Serzanos miestelį bei garsiąją IX a. statytą markizo Malaspinos pilį, kurioje savo laiku viešėjo Dantė Aligjeris, didysis italų viduramžių poetas.  Ketvirtadienį paskyrėme pažinčiai su Cinque Terre  arba dar kitaip vadinamosios Itališkosios Rivjeros Nacionaliniu parku, įtrauktu į pasaulinio paveldo sąrašą. Skaidrus lyg krištolas Ligūrijos jūros vanduo, akmenukais nusėti paplūdimiai ir uolėtas gamtovaizdis, tarytum laiko juostoje užsnūdę kaimeliai, paliko neišdildomą įspūdį kiekvienos mūsų širdyse.
Grįžus į Vezzano Ligure mokyklą mūsų laukė paskutinis projektinis susitikimas, mokiniai ir mokytojai apsikeitėme kontaktais, nutarėme susitikti balandžio pabaigoje Lietuvoje, Vilkaviškio pradinėje mokykloje.

Pradinės mokyklos direktorė Asta Strazdienė


VIKTORINA „PAŽINKIME ITALIJĄ“. Spalio 20 d. mūsų mokykloje vyko projekto partnerei Italijai pažinti skirta viktorina, kurioje dalyvavo 18 ketvirtų klasių mokinių, susiskirsčiusių į šešias komanda.

Pirmoji viktorinos dalis vyko lietuvių, antroji – anglų kalba. Dalyviams reikėjo atlikti devynias užduotis. Iš pradžių kiekviena komanda turėjo išsirinkti kapitoną ir susikurti šūkį.

Vėliau mokiniai klausė trijų šalių himnų ir turėjo atspėti, kuris iš jų – Italijos. Dalyviams taip pat teko spėti itališkų žodžių reikšmes, klausyti įrašo ir atpažinti, kuris personažas yra iš Italijos, išspręsti kryžiažodį ir kt.

Geriausias žinias parodė šaunuolių vaikinų komanda – Adas R. (4g), Laurynas S. (4a) ir jų kapitonas Žygimantas J. (4e). Apdovanojimai ir padėkos įteiktos spalio spalio 27 dieną.

Anglų kalbos mokytojos Kristina Sinkevičienė, Sandra Petrukonienė, Irada Miltinienė


VIEŠNAGĖ KROATIJOJE

2012m. gegužės 21-ąją penki mokytojai ir keturi mokiniai iš Vilkaviškio Pradinės mokyklos išvyko į projektinę kelionę. Šįkart mūsų laukė Kroatijos sostinėje Zagrebe įsikūrusi Žitnjako pradinė mokykla. Susitikimo tema „Susijunkite rankomis ir būkite kūrybingi“ puikiai atitiko susitikimo nuotaiką bei tikslus. Jau pirmąjį vakarą, stebėdami mokinių ir mokytojų paruoštą koncertą svečių sutikimo garbei, turėjome galimybę įvertinti šeimininkų kūrybiškumą ir pasidžiaugti jaunaisiais talentais. Antradienį bei trečiadienį mokytojai dalyvavo įvairiuose seminaruose: „Kūrybiškoji metodologija mokant anglų kalbos“, „Žaidimai ir kitos veiklos tobulinant anglų kalbos tarimą“, „Vertimas-lyg tarpkultūrinis tiltas“, „Kroatų kultūra“. Mokinukai, atlikdami jiems skirtas užduotis, „laužė ledus“- susipažino su savo bendraamžiais iš partnerinių mokyklų, naudodami įvairiausias dailės technikas kūrė vieną bendrą šaunų plakatą. Visus sužavėjo ir įkvėpė bendras, mokytojams ir mokiniams skirtas praktinis Ebru pristatymas, kurį vykdė turkų dailės mokytoja Mrs. ÖzlemŞenyuz. Ebru – tai iš Turkijos atkeliavusi tapyba ant vandens, dažnai vadinama marmuravimu. Ebru piešinys specialiais dažais kuriamas ant jūros dumbliais sutirštinto vandens. Ebru – ne vien menas. Šiame metode susitinka trys stiprūs sielos gydytojai – vanduo, spalvos ir judesys. Praktinės prezentacijos metu projekto dalyviams pavyko sukurti dailių, nepakartojamų piešinių. Keletą jų parsivežėme į Lietuvą. Viešnagės metu pristatytos projektinės užduotys, kurios buvo atliekamos iki susitikimo Zagrebe, surengta interaktyvi viktorina mokiniams ir mokytojams „Pažinkime Kroatiją“. Trečiadienio ryte buvome laukiami Zagrebo miesto merijoje, kur susitikome su mero pavaduotoja ponia Jelena Pavičič Vukičevič. Ji pasidžiaugė mūsų projektiniais pasiekimais bei galimybe skirtingoms Europos šalims bendrauti ir bendradarbiauti. Vizito pabaigoje įsiamžinome bendroje nuotraukoje. Ponia Vukičevič pasidalino savo kontaktais ir pažadėjo atsakyti į visus mums rūpimus klausimus, susijusius su švietimo sistema Kroatijoje. Susipažinome ir su žymiomis Kroatijos vietomis. Aplankėme istorinį Zagrebo centrą su garsiąja šv. Stepono katedra bei šv. Morkaus bažnyčia –traukiančia akį savo spalvingu čerpių stogu, kuriame pavaizduoti Zagrebo miesto, Kroatijos, Slavonijos bei Dalmatijos herbai, neoklasicistinį parlamento pastatą- Kroatijos politikos centrą, Akmens vartus (Kamenita Vrata) – vienintelius vartus, išlikusius iš penkerių, senovėje juosusių Gradecą, kunigaikščio Jelačičiaus aikštę ir be galo įdomias architektūriniu požiūriu Mirogoj kapines. Kopėme į XIII a. pastatytą Trakošćan pilį, apsilankėme Varaždino mieste, dvidešimt metų buvusiame Kroatijos sostine aštuoniolikto amžiuje pabaigoje. Ketvirtadienį vykome į Krk salą, kur pabuvojome įspūdingo grožio miesteliuose: Krk, Baška bei Rybnik, žvalgėmės Kosljun pranciškonų vienuolyno muziejuje, pliuškenomės dar pakankamai šaltoje Adrijos jūroje. Puikų įspūdį paliko ir penktadienį aplankytas Zagrebo zoologijos sodas- žalias, erdvus, kaip ir visa Kroatijos sostinė. Savaitė prabėgo nejučiomis. Vaizdingoji Kroatija ir jos nuoširdūs, draugiški, besišypsantys žmonės paliko neišdildomą įspūdį kiekvieno mūsų širdyse. Džiaugiamės, kad dalyvaudami Mokymosi Visą Gyvenimą programoje, mokytojai ir mokiniai turi galimybę išvykti, pažinti, bendrauti ir tobulėti.   

Projektą Vilkaviškio Pradinėje mokykloje koordinuojanti anglų kalbos mokytoja Irada Miltinienė


2012m. spalio mėnesį  įvyko jau trečiasis  partnerystės projektinis susitikimas. Į Lenkiją, Bialystoko miesto pagrindinę Nr.47 mokyklą, pavadintą J.K.Branickio vardu, vyko  5 mokytojai  ir 6 ketvirtos klasės mokiniai . Tai puiki galimybė skirtingoms Europos šalims bendrauti ir bendradarbiauti, tobulėti. Susitikimo metu stebėjome ugdymo procesą, lankėmės popamokiniuose renginiuose, planavome tolimesnę projektinę veiklą. Projekto dalyviai pristatė projektines užduotis, kurias reikėjo atlikti iki susitikimo. Interaktyvaus gido pagalba buvo įdomu susipažinti su kitų šalių kultūromis, žymiomis tos šalies, krašto vietomis.   Visi projekto dalyviai dalyvavo esperanto pamokoje. Išmokome po keletą žodžių esperantiškai. Susitikimo metu lankėmės Supraslio stačiatikių vienuolyne, kurio rūsiuose įkurtas vienas didžiausių Europoje neįprastas ikonų muziejus. Susipažinome su žymiausiomis Bialystoko vietomis, apsilankėme miesto  rotušėje, Katedroje, didikų Branickių šeimos rūmuose. Tai „Šiaurės versalis“ su nuostabiu parku ir fontanais. Didelį įspūdį paliko ir ekskursija po Varšuvą, jos senamiestį,  apsilankymas Karalių Rūmuose. Išsiskyrėme su nuoširdžiais ir draugiškais partneriais sutarę susitikti pavasarį Čekijoje, Jesenik miestelyje.

Projektą Vilkaviškio pradinėje mokykloje koordinuojanti anglų kalbos mokytoja Irada Miltinienė


VIEŠNAGĖ ČEKIJOJE

2013m. balandžio 22-ąją Vilkaviškio pradinės mokyklos mokytojų ir mokinių grupė išvyko į  ketvirtą Comenius projektinę kelionę. Šįkart aplankėme Čekijos Jeseniko mieste įsikūrusią pagrindinę mokyklą. Šio šalių partnerinio susitikimo tema – „Pažinkime projekte dalyvaujančias šalis“. Antrąjį viešnagės vakarą turėjome puikią galimybę įvertinti šeimininkų kūrybiškumą, humorą ir pasidžiaugti jaunaisiais talentais, stebėdami mokinių ir mokytojų paruoštą koncertą. Viešnagės metu netrūko įvairiausios veiklos. Dvi dienas dalyvavome įvairių  projektinių užduočių (,,Tradiciniai šalių valgiai bei jų gaminimas“, „Tradicinės šalių šventės“, „Šalių gražiausios vietos bei nacionaliniai parkai“),  kurias kiekvienos šalies komanda  atliko iki kelionės, pristatymuose. Surengta interaktyvi viktorina mokiniams „Pažinkime Čekiją“. Mokiniai ne tik atliko įvairias užduotis, naudodami įvairiausias technikas kūrė papuošalus, puošė puodelius, meduolius, bet kartu ir artimiau susipažino su savo bendraamžiais iš partnerinių mokyklų. Didelį įspūdį visiems paliko atvira muzikos pamoka, kurios metu buvo  pristatyta mums kiek neįprasta būgnų  muzika. Susipažinome ir su žymiomis Čekijos vietomis. Aplankėme istorinį Prahos centrą su garsiąja miesto aikšte, kuri ilgą laiką buvo tolimųjų prekybos kelių kryžkelė. Pabuvojome ant XIII a. statyto Karolio tilto, kuris labai mėgstamas turistų ir pačių čekų, ypač pavasario ir vasaros mėnesiais. Gėrėjomės įspūdingu Prahos grožiu užkopę į Prahos pilį, kuri įsikūrusi ant didelio kalno  kairiajame upės Vltavos, tekančios per Prahos Senajį miestą, kranto. Paskutiniąją viešnagės dieną aplankėme čiurlenančių šaltinių vandens karalystę – „Spa“ centrą po atviru dangumi, Jeseniko mieste. Džiaugiamės, kad dalyvaudami ,,Mokymosi visą gyvenimą“ programoje, mokytojai ir mokiniai turi galimybę bendrauti ir pažinti įvairių šalių švietimo sistemą, jų kultūrą.

Projektą Vilkaviškio pradinėje m-kloje koordinuojanti anglų kalbos mokytoja I. Miltinienė                                                                            


Akimirkos iš saulėtos Turkijos

Nenumaldomai slenka laikas ir mūsų dvejų metų trukmės Comenius mokyklų partnerystės projektas eina į pabaigą. Gegužės 20 dieną  į partnerių susitikimą Ankaroje išvyko Vilkaviškio pradinės mokyklos atstovai: direktorė Asta Strazdienė; socialinė pedagogė  Vilma Sakatauskienė; pradinių klasių mokytoja Jolita Račkauskienė;  projekto koordinatorė  Irada Miltinienė. Susitikimo programą turkų kolegos  paruošė labai kruopščiai: įvairialypė veikla mokykloje buvo suderinta su svarbių turkų kultūrai objektų lankymu.Pirmąsias tris dienas stebėjome ir mokyklos kieme vykstančią mokyklos  tarybos organizuojamą mugę bei koncertą ( kurių metu surinktos lėšos bus panaudotos kaip socialinė parama stokojantiems) ir projekto dalyvių jungtinį pasirodymą. Apžiūrėjome visą didžiulį ir nepaprastai erdvų mokyklos pastatą, bendravome su mokiniais ir mokytojais.Neišdildomą įspūdį paliko kultūrinių bei istorinių objektų lankymas.  Ankara –Turkijos sostinė ir antras pagal dydį, be galo senas šios šalies miestas( Hetitų civilizacijos pėdsakai mena Bronzinį amžių, 2000 metų prieš Kristų),  galintis didžiuotis įvairių kultūrų bei civilizacijų palikimu. Tai lyg mozaika, sudėliota iš hetitų, frygų, helenų, romėnų, Bizantijos bei Otomanų imperijų fragmentų. Aplankėme  Anitkabir Mauzoliejų, Anatolijos Civilizacijų muziejų, senosios Ankaros piles liekanas, nuo kurių atsiveria kvapą gniaužiantis visos sostinės vaizdas bei Gamtos istorijos muziejų. Mums nusišypsojo laimė pamatyti ir patį didžiausią, 20 milijonų gyventojų  turintį Turkijos miestą- Stambulą. Nepabuvoti Stambule- neabejotinai reiškia nepabuvoti Turkijoje.  Apsilankymas Mėlynojoje mečetėje (Sultan Ahmed mosque), Hagia Sophia, Grand Bazaar turguje, dviejų valandų trukmės turas laivu Bosforo sąsiauriu pasiliks vienais gražiausių gyvenimo prisiminimų. Įvyko trys darbo sesijos, kurių metu įvertinome bei apibendrinome projekto „Susijunkite rankomis ir apkabinkite Europą“ rezultatus, pasidžiaugėme tuo, kas pavyko. Diskutavome dėl  galutinės projekto ataskaitos rengimo.          

Projekto koordinatorė Vilkaviškio pradinėje mokykloje Irada Miltinienė


Vilkaviškio pradinės mokyklos mokiniai ir mokytojai  dalyvauja COMENIUS  daugiašalės partnerystės projekte “Susijunkite rankomis ir apkabinkite Europą“. Projekto  partnerystę sudaro 6 šalys. Tai Kroatija (šalis koordinatorė), Lenkija, Turkija, Čekija, Italija ir Lietuva. Spalio mėnesį  įvyko jau trečiasis  partnerystės projektinis susitikimas. Į Lenkiją, Bialystoko miesto pagrindinę Nr.47 mokyklą, pavadintą J.K.Branickio vardu, vyko  5 mokytojai  ir 6 ketvirtos klasės mokiniai . Tai puiki galimybė skirtingoms Europos šalims bendrauti ir bendradarbiauti, tobulėti. Susitikimo metu stebėjome ugdymo procesą, lankėmės popamokiniuose renginiuose, planavome tolimesnę projektinę veiklą. Projekto dalyviai pristatė projektines užduotis, kurias reikėjo atlikti iki susitikimo. Interaktyvaus gido pagalba buvo įdomu susipažinti su kitų šalių kultūromis, žymiomis tos šalies, krašto vietomis.   Visi projekto dalyviai dalyvavo esperanto pamokoje. Išmokome po keletą žodžių esperantiškai.

Susitikimo metu lankėmės Supraslio stačiatikių vienuolyne, kurio rūsiuose įkurtas vienas didžiausių Europoje neįprastas ikonų muziejus. Susipažinome su žymiausiomis Bialystoko vietomis, apsilankėme miesto  rotušėje, Katedroje, didikų Branickių šeimos rūmuose. Tai „Šiaurės versalis“ su nuostabiu parku ir fontanais. Didelį įspūdį paliko ir ekskursija po Varšuvą, jos senamiestį,  apsilankymas Karalių Rūmuose. Išsiskyrėme su nuoširdžiais ir draugiškais partneriais sutarę susitikti pavasarį Čekijoje, Jesenik miestelyje.                       

Projektą Vilkaviškio pradinėje mokykloje koordinuojanti anglų kalbos mokytoja Irada Miltinienė

Related Images: